درست از زمانی که موبایل‌های هوشمند تبدیل به یک ابزار کلیدی در زندگی شدند، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم با تکنولوژی همراه شده، زندگی اجتماعی ما را متحول نموده و وارد مسیر جدیدی از مدرنیته کردند. این پیام‌رسان‌ها، نوع خاصی از روابط اجتماعی را برای ما به ارمغان آورده و ما را با دوستانی آشنا کرده‌اند که شاید در زندگی‌مان هرگز از نزدیک آن‌ها را ندیده باشیم، ولی هرروز با آن‌ها در ارتباط هستیم، فعالیت‌ها و سبک زندگی‌شان را دنبال کرده، از آن‌ها چیزهای جدید یاد گرفته و گاهی حتی با آن‌ها درد دل هم می‌کنیم. درواقع می‌توانیم بگوییم که این پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بودند که تفکر دهکده جهانی را به واقعیت نزدیک‌تر کرده و به آن جامه عمل پوشاندند.

عکس‌ها، نوشته‌ها و ویدئوهایی که از یک منطقه دورافتاده از جهان در شبکه‌های اجتماعی پست می‌شوند، تنها جنبه سرگرمی و خبر ندارند بلکه می‌توانند از رنج‌ها، دردها، شادی‌ها، حوادث ناگوار و یا عواطف عمیق انسانی و… حکایت کنند. مردم دنیا می‌توانند در کسری از ثانیه از این عکس‌ها، نوشته‌ها و ویدئوها مطلع می‌شوند، این اطلاعات را برای همدیگر ارسال می‌کنند، نظرات خودشان را در موردشان به اشتراک می‌گذارند و حتی در قبال آن واکنش عاطفی و انسانی نشان دهند. با این تفاسیر می‌توان گفت که بی‌تردید بدون دخالت شبکه‌های اجتماعی این مقدار از نزدیکی آدم‌های سرتاسر کره خاکی به یکدیگر، باورکردنی نبود.

هرکدام از شبکه‌های اجتماعی بر اساس رسالتی که برای خودشان تعریف کردند، از یک سبک و استایل مخصوص به خود برخوردارند. مثلاً توئیتر درزمینه ارسال محتوای متنی و خبری فعال است و اینستاگرام بر اساس محتوای بصری پایه‌گذاری شده است، پینترست (Pinterest) در حیطه اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تصاویر فعالیت می‌کند و تلگرام امکان ارسال متن، تصویر و خبر را در محیط خصوصی‌تری نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی برای کاربران فراهم نموده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، بسیاری از این شبکه‌ها، بستری برای تبلیغات و گسترش کسب‌وکارها محسوب می‌شوند و حتی شیوه‌های جدیدی از کسب‌وکار را در دنیا به وجود آورده‌اند. اگر با دید اقتصادی به شبکه‌های اجتماعی بنگریم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که وجود یک سری شبکه‌های اجتماعی بومی تا چه اندازه می‌تواند در رونق برخی کسب‌وکارهای محلی و منطقه‌ای نقش مهمی داشته باشد.

علاوه بر اهمیت اقتصادی، مباحث امنیتی و فرهنگی نیز در ظهور پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی مطرح است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی که پاسخگوی نیازهای فرهنگی مردم یک کشور باشد و همچنین جلوگیری از دسترسی سرویس‌های بیگانه به اطلاعات مردم یک کشور، از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده برنامه‌نویسان کامپیوتر در کشورهای مختلف بر روی بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی کار کنند و بر این اساس، یک سری شبکه‌های اجتماعی خاص را برای یک منطقه جغرافیایی مشخص، تولید و عرضه نمایند. ایران هم از سایر کشورها مستثنا نیست. چه‌بسا باوجود جامعه سنتی و خانواده محوری که در ایران وجود دارد و یک سری کسب‌وکارهای محلی، وجود شبکه‌های اجتماعی بومی ضروری‌تر به نظر برسد.

در این مقاله با آکادمی کاپریلا همراه باشید تا با برخی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی اندروید و کاربردهای آن‌ها که قطعاً بیشتر از ارسال تصاویر و متن‌های مرسوم است، آشنا شوید.

شبکه های اجتماعی ایرانی اندرویدی
شبکه‌های اجتماعی ایرانی اندرویدی

از «سروش» تا «سروش پلاس»

«سروش» مانند بسیاری از پیام‌رسان‌های ابری نظیر تلگرام، اطلاعات وارد شده توسط کاربران را ذخیره می‌کند، اما آن را فاش نمی‌کند. این شبکه اجتماعی یک برنامه پیام‌رسان فوری (instant messaging) است که دارای نسخه اندروید و iOS برای گوشی‌ها و نسخه آزمایشی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، Mac OS و لینوکس می‌باشد. نسل چهارم «سروش» که امروزه آن را با نام «سروش پلاس» می‌شناسیم، آخرین و بهترین آپدیت این اپلیکیشن است؛ چون‌که رابط کاربری و فرمت بهتری دارد. علاوه بر این، یک دستیار صوتی به آن اضافه‌شده است (با دستیار «سروش پلاس» می‌توان خیلی از کارها ازجمله: تنظیمات، پیام‌ها، تماس‌ها، تماس‌ها و … را به‌راحتی انجام داد. حتی می‌توانید با این دستیار صحبت کنید!) و بخشی به نام Post Chin (Time Line) اضافه‌شده است که حاوی بهترین پست‌های کانال است. در نسخه چهارم این شبکه اجتماعی ایرانی، علاوه بر دستیار صوتی و تایم لاین، امکانات دیگری نظیر:

  • تماس صوتی و تصویری
  • VOD و تلویزیون
  • پخش زنده یا لایو
  • ویترین

نیز اضافه‌شده است. این ویژگی‌های جدید در کنار رفع باگ‌های قبلی و افزایش امنیت آن باعث شد تا این به‌روزرسانی پاسخ‌های مثبتی از سوی کاربران دریافت کند. شایان ذکر است که برخی از این امکانات ویژگی‌هایی که ذکر شد، در نسخه iOS «سروش پلاس» موجود نیستند.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی سروش پلاس
شبکه اجتماعی ایرانی سروش پلاس

«نزدیکا» یک محیط سرگرم کننده

شبکه اجتماعی «نزدیکا» درواقع یک پیام‌رسان داخلی و همین‌طور یک پلتفرم برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها است. این شبکه اجتماعی که با شعار «دایره دوستان جدید تو» پای به عرصه نهاده، شباهت زیادی به اینستاگرام داشته و افراد می‌توانند در زیر تصاویر و فیلم‌های به اشتراک گذاشته‌شده، نظرات خودشان را درج نموده، تصویر را لایک یا ذخیره کرده و با بقیه افرادی که از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، در ارتباط باشند و با هم چت کنند. همان‌طور که از اسمش پیداست، این شبکه اجتماعی ایرانی بر اساس موقعیت مکانی هم می‌تواند عمل کند؛ یعنی افرادی که به لحاظ موقعیت مکانی نزدیک هستند را به هم معرفی می‌نماید. برای استفاده از شبکه اجتماعی «نزدیکا» پس از دانلود آن از کافه بازار یا گوگل پلی استور می‌توانید یک حساب کاربری بسازید و با همان حساب کاربری در این شبکه اجتماعی لاگین نموده و شروع به فعالیت کنید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی نزدیکا
شبکه اجتماعی ایرانی نزدیکا

هم سرگرمی هم بازی با «با هم»

«با هم» نیز مانند «نزدیکا» یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی داخلی است. این شبکه اجتماعی مانند تلگرام یک سری گروه‌ها و کانال‌های فعال دارد که با عضویت در آن‌ها می‌توانید، آخرین اخبار حوزه‌های مختلف را دریافت کنید و علاوه بر این، دیدگاه‌ها، نظرات، عکس‌ها، تصاویر و فیلم‌های خودتان را به اشتراک بگذارید. این نرم‌افزار یک بخش سرگرمی هم دارد که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بخش سرگرمی بالغ‌بر 20 هزار بازی را در اختیار کاربران قرار داده و محیط سرگرم‌کننده و شادی‌بخشی را برای آنان به وجود آورده است. گفتنی است که امکان ترند کردن موضوعات و افزایش محبوبیت آن‌ها نیز در این شبکه اجتماعی ایرانی از طریق استفاده از هشتگ، فراهم است.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی باهم
شبکه اجتماعی ایرانی باهم

لایک و دیسلایک در «هورسا»

«هورسا» هم از آن دسته شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار ایرانی در اندروید است که امکان اشتراک تصویر، عکس و فیلم را برای کاربران فراهم کرده است. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید علاوه بر لایک کردن محتواهای موردعلاقه خود، مواردی که موردپسندتان نبوده یا مغایر با سلیقه شماست، دیسلایک کنید که قابلیت جدید و جالبی برای این نرم‌افزار به‌حساب می‌آید. علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر، امکان استوری و استفاده کردن از هشتگ نیز در این شبکه اجتماعی وجود دارد. خط‌مشی «هورسا» بر احترام به حریم خصوصی استوار است و شما قادر هستید با تغییر در نوع پروفایل خود، دسترسی افراد را به صفحه شخصیتان کاهش یا افزایش دهید. در این شبکه اجتماعی نیز مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌توانید به‌راحتی به مطالب داغ و محتواهای که به‌دفعات زیاد بازنشر و یا لایک شده‌اند، دسترسی یابید.

شایان ذکر است که «هورسا» را نمی‌توانید در گوگل پلی استور پیدا کنید. برای دانلود این شبکه اجتماعی ایرانی می‌توانید به پلتفرم‌های کافه بازار و مایکت مراجعه نمایید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی هورسا
شبکه اجتماعی ایرانی هورسا

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing: اینجا را کلیک کنید (+).

در «پونیشیر» بزرگ بیندیشید و کوتاه بنویسید

«پونیشیر» با شعار «بزرگ بیندیش و کوتاه بنویس» یک شبکه اجتماعی ایرانی اندروید محسوب می‌شود که قابلیت انتشار متن‌های کوتاه تا حداکثر 300 کاراکتر را به کاربران می‌دهد. علاوه بر انتشار متن، شما می‌توانید در این شبکه اجتماعی از قابلیت‌های دیگری همچون منشن (Mention) کردن، استفاده از هشتگ، انتشار تصاویر و به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی نیز بهره ببرید. گفتنی است که «پونیشیر» یک فضای امن رمزنگاری‌شده نیز برای گفتگوهای دونفره به وجود آورده است که بسیار موردتوجه کاربران قرارگرفته است.

«پونیشیر» نیز مانند «هورسا» در گوگل پلی استور یافت نمی‌شود. برای دانلود این شبکه اجتماعی ایرانی می‌توانید به پلتفرم‌های کافه بازار و مایکت مراجعه نمایید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی پونیشیر
شبکه اجتماعی ایرانی پونیشیر

در «همسا» ایده پردازی کنید!

شبکه اجتماعی «همسا» فضایی برای ایده پردازی و آشنایی با کسب‌وکار جدید فراهم آورده است. با وارد شدن به فضای این شبکه اجتماعی اندرویدی ایرانی، هم می‌توانید ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید، بازخوردهای مختلف درباره ایده‌تان را بررسی نموده و حتی مشورت گرفته و با استفاده از تجربه دیگران نقاط قوت و ضعف ایده خود را پیدا کنید و هم می‌توانید ایده‌هایی که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند را مطالعه کنید و به کمک همه این‌ها، کسب‌وکار خودتان را رونق و یا گسترش دهید. گفتنی است که این اپلیکیشن را در گوگل پلی استور و کافه بازار نمی‌توانید پیدا کنید. لینک دانلود آن در زیر برای شما عزیزان قرار داده‌شده است.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی همسا
شبکه اجتماعی ایرانی همسا

«تاکینا» کنترل شده و ایرانیزه

این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی، یک محیط برای تبادل عقاید و تفکرات و همین‌طور گسترش کسب‌وکار است. «تاکینا» به‌صورت کنترل‌شده کار می‌کند؛ به این معنی که با به‌کارگیری یک سیستم تخصصی، محتواهای بزرگ‌سالان را کنترل می‌کند و به‌صورت خودکار مضامین نامتناسب با عرف و شرع اسلامی و حاوی توهین به قومیت‌ها و نژادهای مختلف را شناسایی و حذف می‌نماید. بنابراین اگر تمایل به فعالیت در یک شبکه اجتماعی کنترل‌شده را دارید، «تاکینا» می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. علاوه بر این خصوصیات، در این شبکه اجتماعی امکاناتی همچون ارسال فایل‌های تصویری، صوتی و ویدئویی وجود دارد. همچنین امکانات بسیار دیگری وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و هدف خود از آن‌ها بهره ببرید. ازجمله این امکانات می‌توان به :

  • فروش محصولات مجازی و فیزیکی نو و دست‌دوم در بخش مارکت
  • یافتن همکار و مشاور در خصوص کسب‌وکارتان در بخش مشاغل

اشاره کرد.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی تاکینا
شبکه اجتماعی ایرانی تاکینا

«گپ» فراتر از ارتباط

در پیام‌رسان «گپ» که با شعار «فراتر از ارتباط» پای به عرصه نهاده است، می‌توانید علاوه بر ارتباط با دیگران، به تجربه‌ای جالب از بازی و سرگرمی، آموزش، استفاده از خدمات و حتی خرید از فروشگاه‌ها دست‌یابید. در این شبکه اجتماعی ایرانی نیز امکان برقرار تماس صوتی و تصویری فراهم آمده است. البته «گپ» امکانات جالب دیگری دارد که این پیام‌رسان را از هم‌نوعان ایرانی خود تا حدودی متمایز می‌کند. ازجمله این امکانات می‌توان به:

  • امکان برقراری پخش زنده توسط مدیران گروه‌ها و کانال‌ها
  • امکان ساخت بات‌های قدرتمند برای توسعه‌دهندگان و مدیران استارت‌آپ‌ها
  • امکان قراردادن فرم دیتا در بات‌ها
  • کیف پول بین‌المللی
  • و رمز ارز گپسی

اشاره کرد. شایان ذکر است که گپ نیز مانند تلگرام، مبتنی بر سرویس ابری است.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی گپ
شبکه اجتماعی ایرانی گپ

«آیگپ» امن ترین پیام رسان ایرانی

این پیام‌رسان از سال 1394 با عنوان اولین پیام‌رسان متن‌باز ایرانی شروع به فعالیت کرده و پس‌از‌آن عنوان امن‌ترین پیام‌رسان ایرانی را نیز به خود اختصاص داده است و بر روی پلتفرم تلفن‌های هوشمند اندرویدی و iOS قابل‌نصب است. با کمک این پیام‌رسان شما می‌توانید فایل‌های متنی، تصاویر، ویدئو و موسیقی را به اشتراک بگذارید و از استیکرهای آن برای چت‌های خود استفاده کنید. علاوه بر این، نرم‌افزار آیگپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را برای کاربران فراهم کرده است. در بخش آیلند این پیام‌رسان، شما می‌توانید از امکاناتی همچون کارت به کارت کردن پول، خرید شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی، درخواست آنلاین تاکسی، خرید اینترنتی و همین‌طور پرداخت‌های خیریه به‌صورت آنلاین بهره ببرید. این نرم‌افزار علاوه بر پلتفرم‌های یادشده بر روی بسترهای ویندوز، مک و لینوکس و به‌صورت تحت وب نیز قابل‌استفاده است. اپلیکیشن این پیام‌رسان را نه تنها در گوگل پلی استور و کافه بازار بلکه در اناردونی، آی آپس، سیب ایرانی و مایکت نیز می‌توانید پیدا نموده و آن را دانلود کنید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی آیگپ
شبکه اجتماعی ایرانی آیگپ

با «چیز» شاد باشید و بخندید!

اگر دنبال سرگرمی و خنده هستید این شبکه اجتماعی توصیه ما به شما است. «چیز» یک شبکه اجتماعی بر اساس انتشار محتوای طنز و سرگرمی است که می‌تواند اوقات بیکاری شما را شاد و دل‌چسب کند؛ در این شبکه اجتماعی امکان چت با سایر کاربران نیز مهیا است. «چیز» را در پلتفرم‌های رسمی دانلود اپلیکیشن نمی‌توانید پیدا کنید، اما با یک سرچ ساده در گوگل سایت‌های مختلفی را می‌توانید بیابید که ضمن معرفی این اپلیکیشن، لینک دانلود آن را در اختیار شما قرار داده‌اند.

«من مامانم» برای مادران ایرانی

«من مامانم» یک شبکه اجتماعی با محتوای آموزشی خوب برای مادران مهربان و دلسوز ایرانی است. شما در این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی می‌توانید در گفتگوهای عمومی شرکت کنید و از مشاورهای گروه سؤالات خود را درزمینه تربیت فرزند، مسائل اجتماعی و مشکلات خانوادگی بپرسید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی من مامانم
شبکه اجتماعی ایرانی من مامانم

«کافه تلگراف» اندکی متفاوت تر از دیگر شبکه های اجتماعی

«کافه تلگراف» یک شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی با 16 تم متفاوت است که علاوه بر امکانات رایج در اغلب شبکه‌های اجتماعی، امکانات اضافی دیگری نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. ازجمله این امکانات اضافی می‌توان به:

  • مدیریت دفترچه خاطرات
  • مدیریت پیام‌های عمومی و خصوصی
  • امکان ارسال سکه به سایر کاربران
  • مدیریت هدایای دریافتی
  • ثبت حاضری روزانه
  • مدیریت آلبوم تصاویر
  • برگزاری مناسبت‌های خاص
  • نظرسنجی
  • و امکان ارسال تلگراف

اشاره کرد. شایان ذکر است که بانک تلگراف به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت قابلیت استفاده دارد و این بخش از اپلیکیشن 11 هزار پیام با موضوعات متنوع در دسته‌بندی‌های خاص را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی کافه تلگراف
شبکه اجتماعی ایرانی کافه تلگراف

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش آشنایی با رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

«تهران زیبا» برای تهرانی ها

اگر اصالتاً تهرانی یا صرفاً ساکن پایتخت هستید و مسائل شهری برایتان اهمیت دارد، این شبکه اجتماعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن «تهران زیبا» با شهرداران مناطق مختلف تهران در ارتباط باشید و نظرات و پیشنهادات خود را درزمینه مشکلات شهری مطرح کنید و یا از طرح‌های جدید شهرداری تهران بزرگ مطلع شوید. علاوه بر این‌ها این شبکه اجتماعی، جاذبه‌های گردشگری، مراکز توریستی و موزه‌های تهران را به همراه آدرس آن‌ها به شما معرفی می‌کند.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی تهران زیبا
شبکه اجتماعی ایرانی تهران زیبا

«ویسگون» اینستاگرام ایرانی

این شبکه اجتماعی تشابه زیادی به اینستاگرام دارد؛ به‌طوری‌که می‌توانید تمام فعالیت‌هایی که در اینستاگرام داشته‌اید را در این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی هم داشته باشید. «ویسگون» همچنین محل مناسبی برای معرفی و گسترش کسب‌وکار و تبلیغات است. علاوه بر آن، در این شبکه می‌توانید فعالیت‌های جالب و سرگرم‌کننده داشته باشید و از محیط زنده و پر کاربرش لذت ببرید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی ویسگون
شبکه اجتماعی ایرانی ویسگون

«روبیکا» یک سوپر اپلیکیشن ایرانی

«روبیکا» تنها یک شبکه اجتماعی ایرانی نیست؛ بلکه یک اپلیکیشن جامع است که از امکانات و سرویس‌های متعددی برخوردار است و تنها یکی از این امکانات و سرویس‌ها، همان شبکه اجتماعی است که به «روبینو» معروف است. ازجمله دیگر امکانات «روبیکا» می‌توان به:

  • سرویس پیام‌رسان
  • سرویس پرداخت قبوض و خرید شارژ و بسته اینترنت
  • سرویس تماشای فیلم و سریال و انیمیشن بدون نیاز به خرید اشتراک
  • سرویس گوش دادن به موسیقی
  • سرویس شبکه تعاملی با هنرمندان و برنامه‌های موردعلاقه
  • سرویس صفحه اخبار خبرگزاری‌های مختلف
  • سرویس ورزشی
  • سرویس آموزش
  • سرویس خرید بلیط هواپیما و اتوبوس برای سفر
  • سرویس نیکوکاری

اشاره کرد. «روبیکا» را در گوگل پلی استور نمی‌توانید بیابید. لینک‌های دانلود این اپلیکیشن جامع در ادامه ارائه‌شده است.

لوگوی اپلیکیشن ایرانی روبیکا
اپلیکیشن ایرانی روبیکا

«لوکوبوک» مجمع کتابخوان ها

«لوکوبوک» یک شبکه اجتماعی ایرانی در پلتفرم اندروید است که کاربران خاصی دارد. شبکه‌ای که با هدف مطالعه لذت‌بخش و نویسندگی حرفه‌ای، فضای سرگرم‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان این حوزه به وجود آورده است. این شبکه مانند سایر شبکه‌های اجتماعی از امکاناتی نظیر اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو هم برخوردار است. حساب کاربری شما در «لوکوبوک» تنها با واردکردن شماره تلفن، ساخته می‌شود و پس از ورود به آن می‌توانید از امکانات شخصی‌سازی‌شده‌اش بهره‌مند شوید. مثلاً می‌توانید تصویر پشت جلد پروفایل خود را عوض کنید و یا یک بیو دلخواه به آن اضافه نمایید. امکان ارسال درخواست دوستی و چت‌های خصوصی نیز در «لوکوبوک» برای شما فراهم است. درواقع همان‌طور که اشاره شد، هدف این شبکه اجتماعی، افزایش لذت مطالعه است و بر این اساس شما در این شبکه می‌توانید لیست کتاب‌های موردعلاقه خودتان را به کتابخانه شخصیتان اضافه کرده و برخی از داستان‌های ادامه‌داری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند را دنبال کنید. حتی می‌توانید با فعال کردن نوتیفیکیشن، از انتشار قسمت‌های جدید این داستان‌ها مطلع شوید.

لوگوی شبکه اجتماعی ایرانی لوکوبوک
شبکه اجتماعی ایرانی لوکوبوک

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش شبکه های اجتماعی علمی و دانشگاهی: اینجا را کلیک کنید (+).

لیست سایر شبکه های اجتماعی ایرانی اندرویدی

اپلیکیشن‌هایی که تا به اینجا معرفی شدند، لیست تمام شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی ایرانی نبود. در ادامه سایر آن‌ها را در قالب لیست معرفی نموده‌ایم.

  • شبکه اجتماعی بله (گفتگو + پرداخت)
  • شبکه اجتماعی ایتا
  • شبکه اجتماعی کلوب
  • شبکه اجتماعی پاتوق
  • شبکه اجتماعی کافه
  • شبکه اجتماعی بیستون
  • شبکه اجتماعی جمله
  • شبکه اجتماعی کاف
  • شبکه اجتماعی کلیپا
  • شبکه اجتماعی برندکده
  • شبکه اجتماعی تبیان
  • شبکه اجتماعی پارس کلاب
  • شبکه اجتماعی دیدستان
  • شبکه اجتماعی آریو
  • شبکه اجتماعی کندو
  • شبکه اجتماعی گوهردشت
  • شبکه اجتماعی خبر
  • پیام‌رسان بالون (جعبه‌ابزار کاری)
  • شبکه اجتماعی چت‌زی
  • شبکه اجتماعی نیوچت
  • فراخ (شبکه اجتماعی تنبل‌ها)
  • شبکه ویدئویی کلیپیکس
  • شبکه اجتماعی اسمارت اپ

شبکه های اجتماعی ایرانی که در حوزه های خاص فعالیت دارند

  • کافه گلبرگ (شبکه اجتماعی برای دوستداران گل و گیاه)
  • پیلاپت (شبکه اجتماعی برای دوستداران حیوانات خانگی)
  • لک لک (شبکه اجتماعی برای سلامت بانوان، بارداری و کودک)
  • همزبون (شبکه اجتماعی آموزش زبان)
  • بامانو (شبکه‌ اجتماعی برای دوستداران کودکان)
  • ورزشی ابر اسپورت (شبکه اجتماعی برای دوستداران کشتی و کشتی‌گیران)
  • کشاورزان ایران یا تاک (شبکه اجتماعی برای علاقه‌مندان کشاورزی و بازار محصولات کشاورزی)
  • روبرد (شبکه اجتماعی تحصیلی)
  • نیکوکاری (شبکه اجتماعی برای احسان و همدلی)
  • شبکه اجتماعی ایده و خلاقیت

شبکه های اجتماعی طعم دار

در ادامه لیستی از شبکه‌های اجتماعی که در حوزه آشپزی فعالیت دارند نیز ارائه‌شده است.

  • آشپزی با سرآشپز پاپیون (دستورپخت غذاهای محلی، ایرانی و خارجی)
  • کجا خوبه؟ (شبکه اجتماعی مرجع مجموعه‌های غذایی در مشهد)
  • کوکپد (شبکه‌ آشپزی خانگی و دستورپخت غذا)
  • فیدیلیو (راهنمای کافه و رستوران‌ها)
  • فودیسم (رستوران گردی و سفارش غذا)
  • شیراز فود (راهنمای خوراک در شهر شیراز)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش مالتی مدیا بیلدر Multimedia Builder برای ساخت اتوران و برنامه های چند رسانه ای: اینجا را کلیک کنید (+).

سخن آخر

در این مقاله تلاش بر این شد که شما عزیزان را با شبکه‌های اجتماعی ایرانی در فضای اندروید آشنا کنیم. این شبکه‌های اجتماعی ایرانی که در سال‌های اخیر تعدادشان روزبه‌روز رو به افزایش است، به پلتفرم‌هایی مناسب جهت گسترش کسب‌وکار، اشتراک عقاید، اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها و از همه مهم‌تر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ایرانیان علاقه‌مند به این حوزه‌ها تبدیل‌شده‌اند. گفتنی است که این شبکه‌ها به لحاظ بومی بودن و بهره‌گیری از تشابهات فرهنگی ایرانی، موردتوجه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از ایرانیان قرارگرفته است. اگرچه آنچه که در این مقاله ارائه شد، لیست کامل شبکه‌های اجتماعی ایرانی اندرویدی نیست؛ اما اپلکیشن‌های معرفی‌شده در این مقاله می‌تواند نمونه‌هایی از بهترین‌ شبکه‌های اجتماعی ایرانی در جهت سرگرمی و توسعه کسب‌وکار باشد. لطفاً نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید و اگر شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی را می‌شناسید که جایش در این مقاله خالی بوده، خوشحال می‌شویم اگر آن را به ما و سایر کاربران معرفی کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 33 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “شبکه های اجتماعی ایرانی اندروید – معرفی ۵۴ مورد + امکانات آنها

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.