تبلیغات در دنیای امروز، بخش اعظم برنامه‌های یک کسب‌وکار را به تصرف درآورده است. اهمیت تبلیغات باعث شده تا توسعه‌دهندگان وب در پی گسترش هرچه بیشتر تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف باشند. ادموب یا گوگل ادموب (Google AdMob) در راستای تبلیغات، جایگاه خوبی کسب کرده و به خوبی درخشیده است. بازدهی بالای این پلتفرم، باعث دیده شدن بیش‌ازپیش آن گردیده است. این مقاله باهدف معرفی و بررسی ادموب توسط آکادمی کاپریلا منتشرشده است. با ما در این نوشتار همراه باشید تا از کاربردها و مزایای جذاب ادموب نیز با خبر شوید.

ادموب AdMob چیست؟

غیرممکن است که صاحب برندی معرف باشید و اسم ادموب را نشنیده باشید. پلتفرمی که در راستای گسترش تبلیغات در سال ۲۰۰۶ و در کالیفرنیا راه‌اندازی شد. سه سال بعد، پلتفرم ادموب به مالکیت کمپانی گوگل درآمد. این پلتفرم، ترکیبی کاربردی از خلاقیت و فناوری را در عرصه تبلیغات فراهم آورده است و راهی هموار را برای بهتر دیده شدن تبلیغات گشوده است. نمایش تبلیغات در پلتفرم رایگان ادموب، سبب بهتر و بیشتر دیده شدن تبلیغات توسط بازدیدکنندگان می‌شود و از طرفی بازدیدکنندگان با مشاهده تبلیغات ادموب به شکل ساده‌تری به کالاها و خدمات گوناگون دسترسی پیدا می‌کنند. به‌علاوه، ادموب، منبعی برای کسب درآمد به‌واسطه تلفن همراه است.

ادموب چیست؟ - What is AdMob
ادموب AdMob چیست؟

ادموب چگونه کار می کند؟

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تلفن همراه با کمک ادموب، تبلیغات را در اپلیکیشن خود به نمایش درمی‌آورند. اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ مجموعه یک‌میلیونی اپلیکیشن هایی که از ادموب کسب درآمد می‌کنند، نشان‌دهنده این است که دنیای ادموب، فضایی پویا و فعال در زمینه تبلیغات است. ادموب از زیر مجموعه‌های اصلی گوگل است و همین امر سبب شده است که توسعه‌دهندگان از باکیفیت بودن تبلیغات اطمینان خاطر داشته باشند. ادموب با پشتیبانی از موتورهای بازی‌ساز Cocos و Unity بر روی پلتفرم اندروید و iOS قابل‌استفاده است. توسعه‌دهنده یک اپلیکیشن، تنظیمات مربوط به تبلیغات و قالب آن‌ها را تعیین می‌کند. علاوه بر این، امکان محدود کردن نمایش برخی تبلیغات نیز توسط توسعه‌دهنده قابل تنظیم است. این امکان به‌واسطه ارزیابی و با استفاده از آمارگیر گوگل یا (Google Analytics) صورت می‌گیرد. همچنین، می‌توان به رویدادها و آمارهایی مثل جذب مخاطب و درآمد هم به‌راحتی دست‌یابی داشت. با کلیک بر روی این لینک می‌توانید امروز در AdMob ثبت‌نام کنید و از اپلیکیشن‌هایی که خود توسعه داده‌اید، بیشتر بهره‌مند شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش بازاریابی الکترونیک یا ای مارکتینگ E-Marketing: اینجا را کلیک کنید (+).

کسب درآمد از ادموب

برای کسب درآمد از ادموب می‌بایست، دست به کشف قابلیت‌های کاربردی این پلتفرم زد و در جایگاه صحیح از آن‌ها استفاده کرد. همان‌گونه که قبلاً هم گفته شد، بازار رقابت تبلیغاتی در ادموب با ترافیک بالایی روبه‌رو است. همچنین، میزان درآمد از گوگل ادموب هم بسیار زیاد است. این کسب درآمدهای بالا از ادموب، در حالی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تلفن همراه، به‌راحتی کنترل این پروسه را در اختیار دارند و می‌توانند میزان درآمد از گوگل ادموب را به بیشترین حالت ممکن برسانند. انتشار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی، راه اصلی کسب درآمد از ادموب است. در این صورت، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف با پرداخت هزینه‌ای به گوگل، خواهان این می‌شوند که تبلیغ آن‌ها در یک یا چند اپلیکیشن خاص، به نمایش در‌آید و درصدی از آن هزینه به توسعه‌دهنده یا توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها تعلق می‌گیرد. گفتنی است که استفاده از قالب‌های ادموب می‌تواند بر کسب درآمد بیشتر تأثیرگذار باشد. در ادامه قالب‌های ادموب را معرفی و کاربردهای آن‌ها را تشریح می‌کنیم.

کسب درآمد از ادموب
کسب درآمد از ادموب

قالب های مختلف ادموب و کاربرد آن ها

به‌منظور کسب تجربه و مهارت در این زمینه، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قالب‌های متنوع ادموب استفاده کنند. همچنین، با اضافه کردن این قالب‌ها و ادغام و بهره‌گیری از آن‌ها در تبلیغات، می‌توان درآمد بیشتری هم کسب کرد.

کاربرد قالب Rewarded ادموب

این قالب در اکثر موارد در اپلیکیشن‌های بازی آنلاین قابل‌استفاده است؛ به این صورت که اگر کاربر در حین بازی، یک محتوای ویدئویی تبلیغاتی را تماشا کند، تیم توسعه‌دهنده آن بازی، از طرف گوگل پورسانت دریافت می‌کند.

کاربرد قالب Banner ادموب

در صورت استفاده از این قالب، کاربران در هنگام استفاده از سرویس‌های یک اپلیکیشن، تبلیغات را به‌صورت کادری مستطیل شکل در بالا و یا پایین کادر تلفن همراه خود مشاهده می‌کنند.

کاربرد قالب Interstitial ادموب

این مورد به قالبی اطلاق می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند تا تبلیغات حین انتقال به صفحه‌های مختلف در یک اپلیکیشن به نمایش درآید و به‌صورت تمام صفحه در نمایشگر کاربر قابل‌‌مشاهده شوند.

کاربرد قالب Native ادموب

این مورد از قالب‌ها، تبلیغات AdMob به نحوی بومی‌سازی یا سفارشی می‌شود که کاربر بتواند آن را تنظیم کند.

مزیت ها و قابلیت های استفاده از ادموب

ادموب به افزایش CPM (Cost Per Mile) یا به عبارتی به حداکثر رساندن تبلیغات مبتنی بر نمایش، کمک می‌کند و این افزایش نتیجتاً باعث بالا رفتن درآمد می‌گردد. ادموب به‌عنوان یک پلتفرم قدرتمند در توانمندسازی افراد در ایجاد درآمد، به خوبی به اثبات رسیده است. هدف از به‌کارگیری اینچنین پلتفرم‌هایی، استفاده از ابزارهای قدرتمند و درعین‌حال ساده برای درآمدزایی است. از سری مزیت‌های ادموب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • Mediation : ادموب با فراهم کردن فضایی رقابتی به‌واسطه همکاری با چندین کسب‌وکار دیگر مسبب درآمد بیشتر خواهد شد.
  • Bidding : ادموب با ارتباط همزمان با شبکه‌های تبلیغاتی می‌تواند به‌صورت مناقصه تعیین کند که بازدیدهای تبلیغ شما در زمان مشخص چقدر خواهد شد. به‌این‌ترتیب CPM هم افزایش پیدا خواهد کرد.
  • Engage your users : استفاده از قالب‌های تبلیغاتی مانند Rewarded یا Native سبب رضایت کاربران می‌شود و آن‌ها اشتراک خود را حفظ می‌کنند.
  • Automate tasks : ابزارهایی در ادموب وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت خودکار درآورد؛ به‌این‌ترتیب، توسعه‌دهنده می‌تواند به‌راحتی به فعالیت‌های دیگر بپردازد.
  • Protect your brand : برنامه‌ریزی‌های قوی تبلیغاتی و بررسی منظم و جامع آگهی سبب می‌شود که از برند شما محافظت شود.
  • Get smarter insights : پیوستن ادموب با ابزار گوگل آنالیتیکس سبب می‌شود که آمارگیری دقیق‌تر و تجزیه‌وتحلیل هوشمندانه‌تری در راستای درک تعامل کاربران در برابر تبلیغات AdMob صورت بپذیرد.

تأثیر ادموب بر دیجیتال مارکتینگ

بهره گرفتن از ابزاری خلاقانه به نام ادموب که نشأت‌گرفته از گوگل است، بسیار مثمر ثمر خواهد بود؛ چراکه در راستای ادغام تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان تکمیل‌کننده دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. درواقع تمرکز بر وب به‌واسطه بینش‌های عملی، این پیوند را ناگسستنی کرده است و همواره ادموب را به مکملی سودمند برای دیجیتال مارکتینگ تبدیل نموده است. درعین‌حال، تبلیغات AdMob که بر اساس قوانین دیجیتال مارکتینگ طراحی‌شده به خوبی باعث افزایش CPM می‌شود. علاوه بر این، استفاده از ادموب مزیت‌های متعددی دارد که همگی در راستای دیجیتال مارکتینگ به‌کار می‌روند. درنتیجه، ادموب ابزاری است که در اختیار حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد که از یک‌سو به فروش بیشتر محصولات کمک می‌کند، از سوی دیگر برای توسعه‌دهندگان کسب درآمد می‌کند و درنهایت سبب سرگرمی و رضایت کاربر نیز می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش آشنایی با رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

نتیجه گیری نهایی در رابطه با ادموب

ازآنجایی‌که امروزه بازارهای سنتی تا حدودی برچیده شده و کسب‌وکارها، قسمت اعظم فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به فضای مجازی اختصاص داده‌اند؛ لذا پرداختن به مسئله بازاریابی دیجیتال و بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر AdMob، می‌تواند از راه‌های میانبر به‌منظور موفقیت یک کسب‌وکار در فضای مجازی باشد. ازاین‌رو، در این نوشتار سعی کردیم به معرفی پلتفرمی تحت عنوان ادموب بپردازیم. همان‌گونه که گفته شد، ادموب از زیرمجموعه‌های گوگل است و همین مسئله باعث اعتبار این ابزار مفید در حوزه دیجیتال مارکتینگ شده است. ناگفته نماند که ادموب نه تنها می‌تواند برای کسب‌وکارها مفید واقع شود، بلکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و حتی کاربران نیز هر یک به نحوی می‌توانند از تبلیغات آن بهره‌مند گردند. امید است، در این مقاله، نکات مفیدی در مورد ادموب کسب کرده باشید. توصیه می‌شود از بیان دیدگاه‌ها به‌عنوان مجرایی برای پرسش و پاسخ با کارشناسان این مجموعه بهره ببرید و سؤالات خود را در همین صفحه مطرح کنید تا به شما پاسخ‌های علمی و مطمئن داده شود.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها