وبسایت خبری اقتصاد آنلاین که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است یکی از وبسایت های خبرگزاری میباشد که در موضوعات مختلف همچون موضوعات اقتصادی (بورس، طلا و ارز، بانک و بیمه و…)، سیاست،‌ کشاورزی، فناوری، ورزشی و… در حال انتشار جدیدترین خبرها میباشد. این وبسایت در حال حاضر در جایگاه ۳۰ پرمخاطب ترین وبسایت های فعال در کل کشور قرار دارد و به عنوان پربازدیدترین وبسایت خبری-تحلیل اقتصادی ایران شناخته میشود.

عموم مخاطبین وبسایت اقتصاد آنلاین شامل مدیران کسب و کارها، فعالین اقتصادی، روسای شرکت ها و… میباشند. این وبسایت در تلاش است تا جدیدترین خبرها قبل از انتشار در هر رسانه ای به اطلاع مخاطبانش برساند. به گفته مدیران وبسایت خبری اقتصاد آنلاین هدف این وبسایت دسترسی سریع و مطمئن به اخبار و تحلیل های لحظه ای مرتبط با اقتصاد ایران و اقتصاد جهانی است.

تصویری که در زیر مشاهده میکنید که از سایت وب آرشیو (Web Archive) تهیه شده است نشان میدهد که وبسایت اقتصاد آنلاین فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرده است و تا به امروز که ۱۱ سال از شروع راه اندازی آن میگذرد به فعالیت خود ادامه داده است. در ادامه این مقاله قصد داریم آمار و ارقامی را بررسی کنیم که نشان دهنده کیفیت وبسایت اقتصاد آنلاین به عنوان یک وبسایت خبری میباشد.

وب آرشیو

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت اقتصاد آنلاین

شاید به دست آوردن و مشاهده آمار یک وبسایت با استفاده از ابزارهای موجود، امری غیر ممکن باشد ولی با استفاده از اطلاعات بدست آمده از سایت سیمیلاروب به خوبی می توان تخمین مناسبی از میزان بازدید، آمار ورودی و خروجی سایت ها بدست آورد.

وب‌سایت سیمیلاروب هم یکی از بهترین ابزارهای اندازه‌گیری آمار وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان آمارهای حدودی ترافیک و بازدید سایت را مشاهد نمود. آماری که سیمیلاروب از بازدیدهای این سایت به نمایش می‌گذارد، به شرح زیر است:

تعداد بازدید (Visits) سالانه بیش از 72 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه بیش از 6 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه بیش از 200 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه بیش از 9 میلیون صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه بیش از 300 هزار صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت حدود 0.5 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید حدود 1.5 صفحه

اولین نکته ای که قصد بررسی آن را داریم تعداد بازدید های وبسایت اقتصاد آنلاین در بازه زمانی یک ماه میباشد. همانطور که در جدول بالا به وضوح مشاهده میکنید این وبسایت در مدت یک ماه توانسته بیش از ۶ میلیون بازدید را تجربه کند. از سوی دیگر به دلیل اینکه این وبسایت در زمینه خبرگزاری در حال فعالیت است به صورت میانگین هر کاربر حداقل ۱.۵ صفحه از این وبسایت را در هر بار ورود به سایت مشاهده کرده است.

تفکیک ورودی‌های سایت اقتصاد آنلاین و ترافیک گوگل اقتصاد آنلاین

نموداری که در تصویر زیر قابل مشاهده است نشان میدهد که این وبسایت به خوبی توانسته است اعتماد موتور جستجوی گوگل را جلب نماید، تا جایی که بیش از ۸۱ درصد ترافیک ورودی وبسایت اقتصاد آنلاین از طریق موتور جستجوی گوگل به سمت این وبسایت هدایت شده است. ۸۱ درصد ترافیک ورودی برابر است با چیزی بیش از ۴.۸ میلیون ترافیک ماهانه.

از سوی دیگر وبسایت اقتصاد آنلاین توانسته است با فراهم آودن محیط مناسبی برای مخاطبین و تولید محتوای مورد نیاز کاربران حجم قابل توجه‌ای از مخاطبین را نسبت به برند خود وفادار کند و این مخاطبین به صورت مراجعه مستقیم(Direct) وارد این سایت شده‌اند.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد بازدید ماهانه از گوگل بیش از 4,878,600 بازدید
تعداد بازدید روزانه از گوگل بیش از 162,620 بازدید

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت اقتصاد آنلاین

امروزه با ورود نسل جدید بازاریابی به صنعت تبلیغات شاهد استفاده از روش های نوین برای تبلیغ محصولات و خدمات هستیم. یکی از جدیدترین روش های تبلیغات که نسبت به هزینه کمی که دارد بازدهی بسیار بالایی دارد تبلیغات بنری و کلیکی میباشد. در این روش شما میتوانید با قرار دادن بنرهای مرتبط با محصولات و خدمات کسب و کارتان در وبسایت های پربازدید مانند اقتصاد آنلاین نسبت به معرفی محصولات خودتان به مخاطبین وبسایت میزبان اقدام نمایید.

تبلیغات بنری سایت

تصویری که در بالا مشاهده میکنید صفحه اصلی وبسایت اقتصاد آنلاین را نمایش میدهد؛ همانطور که مشاهده میکنید وبسایت اقتصاد آنلاین این امکان را فراهم آورده است که شما بتوانید بنرهای تبلیغاتی خود را در جایگاه های مختلفی مانند بالای هدر سایت،‌ سایدبار چپ و… درج نمایید تا ضمن معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارتان به مخاطبین وبسایت اقتصاد آنلاین بتوانید مخاطبین این وبسایت را به سمت وبسایت خودتان هدایت کنید.

سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که اگر بخواهیم در وبسایت اقتصاد آنلاین بنرهای تبلیغاتی را درج نماییم هر بنر تبلیغاتی حداقل و حداکثر چه میزان بازدید را میتواند برای وبسایت ما به ارمغان بیاورد؟

برای پاسخ به سوال بالا اگر تصور کنیم که تمامی مخاطبین وبسایت اقتصاد آنلاین بنرهای تبلیغاتی را مشاهده کنند و با دو نرخ کلیک متفاوت 0.25 درصد و 0.5 درصد برروی بنرها کلیک کنند، وبسایت شما میتواند از طریق هر بنر بین 22,500 تا ۴۵,۰۰۰ کلیک را تجربه کند.

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی
0.25 درصد بیش از 22,500 کلیک
0.5 درصد بیش از 45 هزار کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور معرفی و تبلیغ نمایید و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک نمایید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

محبوبیت سایت اقتصاد آنلاین

یکی از خدماتی که شرکت گوگل برای عموم افراد فراهم کرده است استفاده از وبسایت گوگل ترندز میباشد. در این وبسایت شما میتوانید با وارد کردن یک یا چند عبارت میزان جستجوی هر عبارت را به صورت تفکیک شده در بازه های زمانی مختلف و براساس موقعیت جغرافیایی مختلف بررسی نمایید. اگرچه تنظیمات بیشتری را نیز میتوان برروی بررسی میزان سرچ هر عبارت اعمال کرد تا نتیجه بررسی دقیقتر شود.

با توجه به این موضوع و با هدف بررسی میزان محبوبیت وبسایت اقتصاد آنلاین در میان دیگر وبسایت های مشابه خبرگزاری اقدام به بررسی میزان سرچ این کلمه در موتور جستجوی گوگل کردیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این وبسایت توانسته است با فاصله زیادی از رقبای خود همچون شما نیوز، برنا نیوز و فردا نیوز به فعالیت بپردازد.

محبوبیت سایت

بک لینک‌های سایت اقتصاد آنلاین

از آنجایی که هر وبسایت برای بهتر دیده شدن در موتور جستجوی گوگل باید نسبت به بهبود وضعیت سئو خود اقدام نماید، وبسایت اقتصاد آنلاین نیز در این مسیر همواره در تلاش بوده است که با کسب بالاترین نمرات در معیارهای مرتبط با سئو همچون سئو داخلی،‌ سئو خارجی و سئو فنی در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد.

یکی از مواردی که در بحث سئو خارجی به آن توجه ویژه ای میشود میزان بک لینک های دریافتی یک وبسایت میباشد. تصویر زیر که از وبسایت ماز(MOZ.COM) به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های بررسی وضعیت سئو وبسایت ها تهیه شده است نشان میدهد که وبسایت اقتصاد آنلاین توانسته است از وبسایت های بسیاری با قدرت زیاد بک لینک دریافت نماید. از بارزترین این وبسایت ها میتوان به وبسایت هایی چون مایکروسافت،‌ بی بی سی، سی اِن اِن و… اشاره نمود.

بک لینک سایت

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت خبرگزاری اقتصاد آنلاین

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. بنابراین وقتی سایت شما از سایتی با قدرت دامنه بالا بک‌لینک می‌گیرد، تأثیر مثبت بیشتری روی سایت شما گذاشته خواهد شد.

از این رو وبسایت اقتصاد آنلاین به دلایل متنوع مانند قدمت بالای دامنه وبسایت،‌ حجم گسترده ای از بک لینک های دریافت شده و… توانسته است قدرت دامنه وبسایت را تا عدد ۴۸ افزایش دهد. همچنین همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این وبسایت توانسته است از بیش از ۸۹۰۰ وبسایت بک لینک دریافت کند.

قدرت دامنه

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی

مخاطبان در موتورهای جست و جو با کلمات کلیدی مد نظر خود وارد سایت می‌شوند و این موضوع روی بازدید سایت‌ها تاثیر فراوانی دارد. خیلی از صاحبان کسب و کار برای افزایش بازدید وبسایت خود، به خرید بک لینک روی می‌آوند. برای گرفتن بک لینک روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که ممکن است با توجه به هوشمندی گوگل، نمره منفی برای هر دو سایت ثبت کننده لینک و صاحب لینک، منجر شود. یک روش منطقی و درست برای داشتن بک لینک‌ها، استفاده از رپورتاژ  آگهی است. در انتهای این مقاله، شما را راهنمایی خواهیم کرد تا از طریق نشریلا به سادگی سفارش رپورتاژ خود را در اقتصاد آنلاین ثبت نمایید.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در خبرگزاری اقتصاد آنلاین

در تصویر زیر که مرتبط با یکی از رپورتاژهای منتشر شده در وبسایت اقتصاد آنلاین با موضوعی متفاوت از موضوع اصلی وبسایت اقتصاد آنلاین است مشاهده میکنید که یک کسب و کار در زمینه خدمات زیبایی توانسته است رپورتاژ آگهی تبلیغاتی خود را در دسته بندی سلامت وبسایت درج و منتشر کند و به راحتی از این وبسایت بک لینک دریافت نماید.

این موضوع از این جهت قابل توجه است که شما هم میتوانید بدون توجه به موضوع وبسایت خودتان با ثبت سفارش انتشار رپورتاژ در وبسایت اقتصاد آنلاین، نسبت به درج آگهی های تبلیغاتی خود در این وبسایت اقدام نمایید. در ادامه روشی را خدمت شما مخاطبین محترم اعلام میکنیم که به کمک آن بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن رپورتاژ‌ آگهی خود را ثبت و منتشر کنید.

رپورتاژ

قیمت و خرید رپورتاژ خبرگزاری اقتصاد آنلاین و ثبت سفارش در نشریلا

برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آنها لازم است از طریق راه‌های ارتباطی ارائه شده توسط این سایت، با آنها در تماس باشید و مدت‌ها سفارش خود را پیگیری کنید؛ اما این کار زمان‌بر است. به علاوه این که اگر شما بخواهید برای هر رپورتاژ آگهی خود با تک تک سایت‌های موردنظرتان وارد مذاکره شوید و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید، مطمئناً مجبور به صرف زمان و هزینه بالاتری خواهید شد.

نشریلا به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است، این امکان را برای شما مهیا کرده است تا تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در اقتصاد آنلاین و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

محسن تاجیک هستم، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراح وبسایت با سیستم های مدیریت محتوا و علاقه مند به دنیای برنامه نویسی. زمینه کاری من به صورت تخصصی سئو است و البته در زمینه های دیگر دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا و… نیز فعالیت میکنم. از گذشته تا به امروز کارهای مختلفی انجام داده ام که از مهمترین آنها میتوان به فریلنسر طراحی سایت و سئو اشاره کرد و در حال حاضر به صورت تمام وقت با تیم کاپریلا همکاری میکنم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها