دنیای دیجیتال، به دلیل تغییرات سریعی که در سبک زندگی بشر ایجاد می‌کند، نیازمند توجه بسیار زیادی است. اهمیت این موضوع، خصوصاً در مورد تجارت و مدیریت کسب و کارها دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مورد استفاده برای کسب و کارها در این دنیای جدید، بازاریابی هوش مصنوعی (AI Marketing) است. با توجه به اینکه بازاریابی هوش مصنوعی، به شرکت‌ها در بهبود فروش، تجربه مشتری و افزایش راندمانِ بازاریابی کمک می‌کند؛ این روش، به یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای امروز تبدیل شده است. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه هستید، از شما دعوت می‌کنیم که این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» را تا انتها دنبال کنید؛ زیرا شناخت هر چه بیشتر AI Marketing می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین و نوین‌ترین راهکارها را برای ارتقا سطح بازاریابی و بهبود میزان فروش کسب و کار خود پیدا کنید.

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

بازاریابی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence Marketing) یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای امروز است. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به طور دقیق‌تری به مشتریان خود، خدمات و محصولات‌شان را معرفی کنند و در نتیجه، میزان فروش خود را افزایش دهند.

به زبان ساده‌تر، در این شیوه از بازاریابی تلاش می‌شود تا با استفاده از ابزارهای مختلف و تکنیک‌هایی که در آن‌ها الگوریتم‌های هوش ماشینی به کار رفته است، میزان فروش محصولات یا خدمات یک شرکت افزایش پیدا کند. در این راستا، کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی نظر بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای مطرح در سطح جهانی را به خود جلب کرده است. همچنین نحوه استفاده از AI Marketing، برای بهبود فروش محصولات و خدمات، موضوعی است که در دنیای امروز باید به آن پرداخته شود.

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟
بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

هدف گذاری رفتاری؛ زیربنای بازاریابی هوش مصنوعی

در صورتی که بخواهیم به مهم‌ترین اصل و مبنای بازاریابی هوش مصنوعی بپردازیم، باید گفت که «هدف گذاری رفتاری» مهم‌ترین ویژگی و بستر این نوع از بازاریابی است. در واقع هدف گذاری رفتاری، به ایجاد ارتباط با مشتری یا مخاطبان هدف بر اساس رفتار ضمنی یا آشکار اشاره دارد. به این معنی که رفتارهای کاربران، به واسطه پلتفرم‌های فناوری بازاریابی مانند تجزیه و تحلیل وب، تجزیه و تحلیل تلفن همراه، تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی، و پلتفرم‌های بازاریابی مبتنی بر محرک ممکن می‌شود. در این راستا، بازاریابی هوش مصنوعی مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌هایی را فراهم می‌کند که هدف گیری رفتاری را امکان پذیر می‌کند.

شایان ذکر است، یادگیری ماشینی باعث می‌شود که توان هوش مصنوعی جهت درک رفتارهای انسانی به تدریج بهبود پیدا کند که این امر در قالب مفهومی به نام «بازاریابی الگوریتمی» به بهترین شکل نشان داده می‌شود. بر این اساس مجموعه‌ای از رفتارهای مخاطبان و مشتریان توسط هوش مصنوعی دریافت می‌شود و به صورت داده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب، ماشین، علاوه درک رفتارهای فعلی امکان پیش بینی رفتار مشتریان را نیز فراهم می‌سازد.

هدف گذاری رفتاری زیربنای بازاریابی هوش مصنوعی
هدف گذاری رفتاری زیربنای بازاریابی هوش مصنوعی

تأثیر بازاریابی هوش مصنوعی بر عملکرد کسب و کار

شرکت‌های بزرگ، همواره به دنبال روش‌هایی از مارکتینگ هستند که در کنار افزایش فروش، کاهش هزینه‌ها را نیز به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، بازاریابی هوش مصنوعی با تأثیرات بزرگی که بر میزان فروش محصولات یا خدمات دارد و همچنین کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف – مانند تبلیغات و فروش – توسط این شرکت‌ها به کار گرفته می‌شوند.

به عنوان مثال، یکی از کاربردهای اصلی بازاریابی هوش مصنوعی، تحلیل داده‌های مشتری است. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به طور دقیق‌تری به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند. از طرفی، با تحلیل داده‌های مشتری، شرکت‌ها می‌توانند بهترین زمان برای ارسال پیام‌های بازاریابی را تعیین کنند و بهترین محتوای پیام را برای هر مشتری ارائه دهند.

همچنین، با استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به طور دقیق‌تری به مشتریان خود پیشنهاد محصولات و خدمات خود را ارائه دهند. توضیح بیشتر آنکه، با تحلیل داده‌های مشتری، شرکت‌ها می‌توانند بهترین محصولات و خدمات را برای هر مشتری پیشنهاد دهند و در نتیجه، میزان فروش خود را بالا ببرند. پر واضح است که تمام این موارد، بر نتیجه نهایی و سود بیزنس، تأثیر مثبت خواهند داشت.

تأثیر بازاریابی هوش مصنوعی بر عملکرد کسب و کار
تأثیر بازاریابی هوش مصنوعی بر عملکرد کسب و کار

اهداف استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با اهداف گوناگونی به کار گرفته می‌شود. هر چند که تمام اهداف، در خدمت افزایش بازده مالی کسب و کار و فروش بیشتر است؛ با این حال، به منظور مدیریت بهینه منابع، تلاش می‌شود از بازاریابی هوش مصنوعی در قالب اهداف موازی استفاده شود. در این راستا، ممکن است مدیران در بخش‌های مختلف، از ابزارهای متفاوتی استفاده کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند و اهداف خود را برآورده سازند. جهت افزایش آگاهی و دانش شما، در ادامه، مهم‌ترین اهداف استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی را بیان می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • مدیریت داده
  • بهبود تجربه مشتری
  • بهبود فرآیند بازاریابی
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • پیش بینی رفتار مشتریان
  • افزایش فروش

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

اهداف استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی
اهداف استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی

مدیریت داده

دنیای دیجیتال که فرآیندهای نوین بازاریابی در بستر آن فعال هستند، به شدت وابسته با حجم نامحدودی از داده‌ها است. در واقع داده‌های جمع آوری شده از مخاطبان هدف، سلیقه آن‌ها، محصولات پرطرفدار، شیوه‌های رایج خرید و…، بر کل فرآیند بازاریابی تأثیر می‌گذارند. در این میان، هوش مصنوعی، با عملکرد خارق‌العاده‌ای که در زمینه طبقه بندی و تحلیل داده ارائه می‌دهد، بازده نتایج به دست آمده را بالا می‌برد. بنابراین، نتایج حاصل از تحلیل و ارزیابی این داده‌ها توسط هوش مصنوعی، می‌تواند پایه مناسبی جهت تصمیم گیری و تعیین استراتژی بازاریابی و فروش فراهم کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود تجربه مشتری

بازاریابی هوش مصنوعی، همچنین می‌تواند به شرکت‌ها در بهبود تجربه مشتری کمک کند. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان پیشنهاد دهند و به آن‌ها کمک کنند تا بهترین تجربه ممکن را از خرید خود داشته باشند. به عنوان مثال، با تحلیل داده‌های مشتری، شرکت‌ها می‌توانند دید بهتری از سلیقه و نیاز مشتریان به دست بیاورند و استراتژی بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود تجربه مشتری
بهبود تجربه مشتری

بهبود فرآیند بازاریابی

فرآیند بازاریابی شامل بخش‌های مختلف است که نیاز به صرف هزینه و زمان دارد. بر این اساس، هر عاملی که بازده این فرآیند را افزایش دهد، مطلوب است و موجب بهبود عملکرد کسب و کار می‌شود. در این راستا، بازاریابی هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های مختلف، بهترین راهکارها را برای بهبود راندمان بازاریابی مشخص می‌کند. به عنوان مثال، با تحلیل داده‌های بازاریابی، شرکت‌ها می‌توانند بهترین راهکارها را برای بهبود نرخ تبدیل، جذب مخاطبان هدف، بازاریابی مجدد و افزایش فروش پیدا کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کاهش هزینه های بازاریابی

از جمله مهم‌ترین اصول اقتصادی در تجارت، کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش درآمد است که منجر به افزایش سود خالص خواهد شد. استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا هزینه‌های بازاریابی خود را کاهش دهند؛ به دلیل اینکه هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند بازاریابی را به طور خودکار و بهینه انجام دهد. این اتفاق زمانی می‌افتد که نیاز به استفاده از نیروی انسانی و هزینه‌های ناشی از آن، کاهش پیدا می‌کند. همچنین بازده ماشین‌ها نسبت به انسان بسیار بیشتر است و نتایج حاصل خطای کمتری خواهند داشت. تمام این موارد کاهش هزینه‌های کلی را در پی دارد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پیش بینی رفتار مشتریان

علاوه بر نتایجی که در بازاریابی بر اساس رفتار مشتریان و مخاطبان هدف به دست می‌آید، کسب و کارهای بزرگ به دنبال پیش بینی رفتار مشتریان خود هستند. به عنوان مثال، در صورتی که پیش‌بینی کنید، در یک زمان خاص سلیقه مشتری به کدام جهت تغییر می‌کند، می‌توانید از این فرصت برای افزایش تصاعدی فروش خود استفاده کنید. این امر زمانی میسر خواهد شد که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی قادر به پیش‌بینی تغییرات آینده باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پیش بینی رفتار مشتریان
پیش بینی رفتار مشتریان

افزایش فروش

تمام اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت در بازاریابی هوش مصنوعی، در خدمت هدف اصلی یعنی افزایش فروش خواهند بود. به این ترتیب که هوش مصنوعی با ارائه راهکارهایی در حوزه تبلیغات، فروش، خدمات پس از فروش و… به شما کمک می‌کند محصولات یا خدمات خود را بیشتر عرضه کنید که در نهایت سود بیشتری هم به همراه خواهد داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مزایای مختلفی دارد و می‌توان از ابزارهای تخصصی موجود در این حوزه، در قالب تکنیک‌های مختلف استفاده کرد. هر یک از این تکنیک‌ها، به صورت جداگانه یا به صورت ترکیبی، در بازاریابی هوش مصنوعی استفاده می‌شوند تا بهبود تجربه مشتریان، افزایش فروش و بهبود عملکرد کسب و کار ایجاد شود. در ادامه، به معرفی مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی هوش مصنوعی خواهیم پرداخت که عبارت‌اند از:

  • پردازش زبان طبیعی (NLP)
  • یادگیری عمیق (Deep Learning)
  • شبکه‌های عصبی مصنوعی (ANN)
  • تحلیل تصویری
  • ربات‌های گفتگویی
  • تحلیل داده‌های بزرگ

در ادامه جهت افزایش آگاهی شما هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی
تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی

پردازش زبان طبیعی (NLP)

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی است. این ویژگی که امکان ایجاد ارتباط بین انسان و ماشین را فراهم می‌کند، بستری مناسب برای استفاده به عنوان یک تکنیک بازاریابی به شمار می‌رود. این تکنیک به کامپیوترها امکان می‌دهد تا زبان انسان را درک کنند و به طور خودکار پاسخ دهند. بر همین اساس، در بازاریابی، برای تحلیل نظرات مشتریان، پاسخ به سؤالات مشتریان، تولید محتوای خودکار و تشخیص احساسات مشتریان استفاده می‌شود. شایان ذکر است، از این شیوه در زمان فروش یا در مورد خدمات پس از فروش، به خوبی می‌توان استفاده کرد. در ادامه یک مورد آموزش رایگان که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

یادگیری عمیق (Deep Learning)

در بازاریابی، از این تکنیک برای تشخیص الگوهای خریداری مشتریان، پیش بینی رفتار مشتریان و بهینه سازی تجربه مشتری استفاده می‌شود. در واقع، الگوریتم‌های هوش مصنوعی با تشخیص الگوها و روابط پیچیده در داده‌ها و در نظر گرفتن احتمالات مختلف، بهترین تصمیم را در مقابل مشتری مشخص می‌کنند. از این طریق، نتیجه بازاریابی دقیقاً مطابق با سلیقه و نیز مشتریان و بازار هدف پیش خواهد رفت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

یادگیری عمیق (Deep Learning)
یادگیری عمیق (Deep Learning)

شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی، نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر به شیوه عملکرد مغز انسان است. در واقع، بسیاری از خدمات هوش مصنوعی، به واسطه همین ویژگی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، پیش‌بینی رفتار مشتریان، پردازش زبان طبیعی و درک احساسات مخاطب، از نتایج استفاده از تکنیک شبکه‌های عصبی مصنوعی توسط ماشین‌ها به شمار می‌رود. معمولاً در بازاریابی، این تکنیک برای پیش بینی رفتار مشتریان، تحلیل داده‌ها و بهینه سازی تجربه مشتری استفاده می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تحلیل تصویری

بخش عظیمی از داده‌هایی که در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، تصویری هستند. به همین دلیل، استفاده از تکنیک تحلیل تصویری، بخش مهمی از فرآیند بازاریابی هوش مصنوعی را شامل می‌شود. این تکنیک برای تشخیص الگوها و ویژگی‌های تصویری، استفاده می‌شود. به این ترتیب، در بازاریابی، این تکنیک برای تشخیص محصولات مشابه، تشخیص چهره و تحلیل تصاویر مرتبط با محصولات به کار می‌رود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ربات های گفتگویی (Chatbot)

برقراری ارتباط با مشتری، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی است. در صورتی که بخواهید چنین خدماتی را به واسطه استفاده از نیروی انسانی و به صورت تمام وقت ارائه دهید، هزینه بسیار زیادی را به همراه دارد. این در حالی است که هوش مصنوعی به طور هم‌زمان توانایی برقراری ارتباط با تعداد زیادی از مشتریان را دارد و هزینه‌های به کار گیری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. از طرفی، هوش مصنوعی به صورت نامحدود در تمام زمان‌ها، خدمات خود را ارائه می‌کند؛ بدون اینکه احساسات و نیازهای انسانی بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. بنابراین، در بازاریابی، این تکنیک برای پاسخ به سؤالات مشتریان، ارائه خدمات مشتریان و بهبود تجربه مشتری استفاده می‌شود و نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ربات های گفتگویی (Chatbot)
ربات های گفتگویی (Chatbot)

تحلیل داده های بزرگ (Big Data Analytics)

زمانی که حجم داده‌های ورودی به سرورهای شرکت، بسیار زیاد باشد، هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک آنالیز داده‌های بزرگ، ضمن طبقه بندی مناسب، اقدام به تحلیل می‌کند. این امر سرعت پردازش اطلاعات را بالا می‌برد و نتایج را در زمان واقعی ارائه می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین استراتژی کسب و کار بر اساس تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی

بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی، از هوش مصنوعی بهره می‌برند. در عین حال باید توجه داشته باشید که کسب و کار شما یا تیمی که در اختیار دارید، توانایی و پتانسیل استفاده از این تکنیک‌ها را داشته باشند. به عنوان چند نمونه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

بازاریابی محتوا:

چه برای تولید محتوا باشد و چه شخصی‌سازی، هوش مصنوعی می‌تواند به تیم شما کمک کند محتوای بیشتری را در کمترین زمان تولید کند. با این وجود، باید ببینید کدام نوع از محتوا، مناسب کسب و کار شما است و بر این اساس، از ابزارهای مناسب استفاده کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی:

هوش مصنوعی می‌تواند به شما در تولید ایمیل‌های بازاریابی پیشرو و تجزیه و تحلیل رفتارها و عملکرد ایمیل‌های گذشته کمک کند. همچنین می‌تواند ایمیل‌های خودکار را بر اساس رفتار مشتری ارسال کند و ایمیل‌های مؤثر و مشتریان بالقوه را مشخص کند. در عین حال، باید دید مخاطبان هدف شما از سرویس ایمیل استفاده می‌کنند یا خیر و تاثیر گذاری این شیوه در کسب و کار شما تا چه اندازه‌ای است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تجزیه و تحلیل داده:

هوش مصنوعی توانایی تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از تبلیغات و بازاریابی را دارد. نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها باید در اختیار تیم مدیریتی شما قرار گیرد تا تصمیمات متناسب با نیاز کسب و کارتان اتخاذ گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین استراتژی کسب و کار بر اساس تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی
تعیین استراتژی کسب و کار بر اساس تکنیک های مختلف بازاریابی هوش مصنوعی

آیا بازاریابی هوش مصنوعی به تنهایی کافی است؟

هوش مصنوعی در حال حاضر و با توجه به سطح خدماتی که به بشر ارائه می‌دهد، تنها به عنوان یک اهرم کمکی کاربرد دارد. در واقع، هوش مصنوعی باید به تیم بیزینس شما کمک کند تا توان انجام عملیات خود را ارتقاء دهد. به همین دلیل، ورودی و ویرایش انسانی همواره بخشی از فرآیند خواهد بود. در ادامه یک مورد آموزش مفید که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همچنین توجه داشته باشید که مهارت تفکر انتقادی، باید در کنار محتوای هوش مصنوعی قرار گیرد. یعنی باید این فرصت را در اختیار کارکنان قرار دهید که نظرات خود را در مقابل نتایج حاصل از هوش مصنوعی بیان کنند. در این راستا، به منظور توانمندسازی تیم خود، جهت ایجاد تعامل مؤثر و دقیق با هوش مصنوعی، بهترین شیوه‌ها برای تفکر انتقادی و حل مسئله در محل کار را به کارکنان بیاموزید.
آیا بازاریابی هوش مصنوعی به تنهایی کافی است؟
آیا بازاریابی هوش مصنوعی به تنهایی کافی است؟

تاثیر بازاریابی هوش مصنوعی بر فروش حضوری

علاوه بر تأثیر شیوه بازاریابی هوش مصنوعی بر شاخه دیجیتال تبلیغات و بازاریابی، اطلاعات به دست آمده از این روش می‌تواند میزان فروش در فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات حضوری را نیز افزایش دهد. به این معنی که شما این امکان را دارید که نتایج حاصل از تحلیل‌ها را به صورت یک نقشه را و شیوه‌نامه در اختیار کارکنان خود نیز قرار دهید. از این طریق می‌توان در زمینه برخورد با مشتریان، خدمت رسانی، خدمات پس از فروش و … رویکرد بهتری در پیش گرفت و میزان فروش را بالا برد.

شایان ذکر است از آنالیزهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی حتی می‌توان در تهیه و بهینه سازی تبلیغات فیزیکی نیز استفاده کرد. در این حالت المان‌های تبلیغاتی فروشگاه‌های شما بر اساس اطلاعات به دست آمده از هوش مصنوعی طراحی می‌شوند تا تأثیر گذاری بیشتری به همراه داشته باشند.

سخن پایانی

آشنایی با بازاریابی هوش مصنوعی، مسیری برای پیشرفت کسب و کارها است. در واقع، هر بیزنس در صورتی که بخواهد همگام با تکنولوژی روز و نیاز بازار رو به جلو حرکت کند؛ باید در مسیر بازاریابی هوش مصنوعی گام بردارد. از این طریق، می‌توان نه تنها شاخه دیجیتال کسب و کار را بهبود بخشید؛ بلکه از نتایج حاصل در جهت بهبود عملکرد کارکنان در فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات حضوری نیز استفاده کرد. بر این اساس، استفاده از تکنولوژی هوش ماشینی، چت‌بات‌ها، تحلیل‌های هوشمند و… را جدی بگیرید و از مزایای این تکنیک‌ها بهره‌مند شوید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و با ارائه نظرات و تجربیات خود در قالب کامنت، به ما در بهبود محتوای این نوشته یاری دهید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.